Header Transparent

assalamualaikum, semua

HELLO HELLO HELLO !!! Bangun semua anak-anak !!! Hari dah siang dah nie. tak elok bangun lambat-lambat :D *membebel lah plak pagi-pagi nie* so, korang semua ape cerita ?? rindu sama saya ke ?? *perasan lebih* okay lah, saya tak mahu perasan lebih-lebih awal pagi yg tak berapa pagi nie *macam mana tu ??* entah lah :3 ... ehem ehem ehem, perasan tak something different pada blog saya ? oh Y-E-S ! akhirnya dapat juga saya buat header transparent ... huhuhu

okay saya tak mahu lah berlagak-lagak kat sini. nanti ade plak orang kata saya nie berlagak lah. ape lah. itu lah ini lah ... saya tak mahu cakap panjang lah kat sini. meh saya share-kan tutorials yg saya belajar untuk buat header nie.

Tutorials nie khas untuk korang yg tak guna software Photoshop macam saya nie :D

for korang yg ade software Photoscape, korang boleh try belajar kat laman web nie


p/s : saya tak sure kalau korang buat tu menjadi ke tak sebab saya try tak jadi. maybe kalau korang try, jadi kot. so try aje :D
kalau nak buat header macam saya, saya belajar dari laman web nie :


Tapi kalau korang nak buat header nie, korang kena ade GIMP sekali tau. so, kalau korang nak download GIMP tu, korang boleh belajar dari laman web nie


so, amacam ?! apa tunggu lagi ?! try lah sekarang !! :D

Posted by : Anis Hayati 20/12/11
Credit to : Twinnie Ainul

Comments

  1. tak jadi erk follow my tutor buat guna photoscape tu?? emm.. thanks for the feedback, akan diperbaiki lagi tutorial tu supaya semua boleh faham... terima kasih tau maklumkan.. :D

    Eastbullet's Blog

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum.
Terima kasih kerana sudi membaca entri ini.
Sila tinggalkan pesanan atau teguran disini.

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018