rehat sebentar

assalamualaikum, semua !
hah ari nie ari jumaat (memang pun)
ari nie rehat sebentar daripada tengok buku
esok, dah kena sambung balik tengok buku
belajar ini memanglah penat
sebab itu belajar itu dikatakan "jihad"
bukan senang tau nak pergi belajar
belajar satu amanah yg cukup berat
sebab itu belajar ini diibaratkan seperti "berperang"
susah tau jadi seorang pelajar


apa-apa pun, kita kena ikhlas buat sesuatu kerja itu
kalau kita ikhlas, insyallah segala ilmu yg kita pelajari akan berkat
amiin ....
okay tamat "tazkirah" saya buat kali ke .... berapa ya ?! saya tak ingatlah
what ever ... lupakan lah

minggu ini 2 hari je exam
and lepas itu sambung minggu depan selama 4 hari
betullah kata orang .... trial exam nie lebih susah
kata orang kalau time trial itu kita boleh score, insyallah real exam tu kita boleh buat
mudah-mudahan ... (tadah tagan utk berdoa)
semalam, exam BM 1 & 2 dgn SC 1
BM 2 itu agak lah mencabar sikit bahagian karangan berdasarkan bahan rangsangan tu
but alhamdulillah, saya boleh buat
BM 1 agak susah sikit. actually, tak ada lah susah sangat 
yg buat susahnya sebab dia ade 2 jawapan yg nak dekat2 sama
biasalah tu ... exam yg mencabar, pasti beri pilihan jawapan yg nak dekat sama

but .... time SC 1 mak ai, susah lah jugak
saya pun tak tau nak cakap apa lah
saya pasrah je lah apa markah yg saya akan dapat nanti
kalau paper 1 dah susah, paper 2 lagi susah
tanggapan saya betul, cikgu dah tengok dah soalannya
memang susah ... bayangkan lah cikgu pun boleh kata susah
apatah lagi saya nie yg memang tak suka sains
matilah saya kali nie (tak mati pun kalau exam)
saya berharap sangat2 saya boleh buat nanti
doakan saya tau ....

hari nie exam senang lah jugak
alhamdulillah sejarah and bahasa arab agak senang
bahasa arab tu, nasib baik pilihan karangan tu ada yg saya tau
alhamdulillah, terima kasih ya allah !

mudah-mudahan minggu depan saya boleh jawab dengan baik
amiin ....
saya rasa setakat inilah cerita saya buat kali nie
maap lah sebab saya asyik cerita pasal exam
maklumlah cuak sangat nie >_<
apa-apa pun thanks sebab sudi baca cerita saya
anyway, jangan lupa tinggalkan komen korang semua pada saya
komen korang itu amat berharga buat saya (ye ke ?!)

posted by Anis Hayati

Comments

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018