main mercun

assalamualaikum semua !!
apa khabar ?! macam mana pusa tahun nie ?! okay ?! hehehe
harap2 semuanya okay
eh, tak gi solat tarawih ?! hehehe ... saya pegi solat isyak jer
habis solat isyak, saya balik rumah
bukan sengaja tapi kecemasan lah ... ape dia ?! hehehe ... rahsialah

sekarang nie dah masuk 16 Ramadhan dah
aduh, trial hari khamis nie ... peh !! cuak dowh
okay2 lupakan buat sementara dulu
saat tibanya bulan ramadhan, pasti ada orang main mercun
org2 yang jual mercun pun juga siap sedia lah nak jual mercun diorang
sebab bulan ramadhan nie lah mercun diorang laku tau

saya yakin kat kawasan rumah korang pasti ada org main mercun kan ?!
mesti adanya lah ... kalau tak ada, kiamat lah alamatnya
masyallah, kat kawasan rumah saya masuk jer 1 ramadhan dah start dah org main mercun
'semangat' betullah diorang nie
awal ramadhan masih okay lagi sebab mercunnya masih belum merbahaya lagi
cuba kalau nak dekat raya, peh!! macam2 jenis ada
macam2 bunyi lah ada
kalau dengar sebelah sana meletup, tak sampai beberapa saat sebelah sini pulak dengar bunyi mercun meletup pulak ... aish, nie macam nak berlawan jer

apa2 pun tak salah kalau nak main mercun tapi jangan sampai lupa diri
nanti tak seronok raya tau 
aduh, dia dah mula "tazkirah" dah
hahaha ... jangan marah ya ?!
saya pun suka main mercun tapi setakat mercun pop pop jer lah yg saya berani
main bunga api pun saya takut ... hahaha
kadang2 tu saya rasa kelakar pulak dgn diri saya nie
bdk kecik pon berani main meriam tapi saya setakat berani main pop pop jer
apa2 pun, saya tak kesah apa org nak kata
saya tak mahu cederakan diri saya sendiri
hehehe

okay lah sampai setakat ini lah cerita a.k.a tazkirah saya kali nie
selamat menyambut bulan ramadhan and selamat menyambut hari raya !!

posted by Anis Hayati


No comments :