Tamat Sem 3

Assalamualaikum,

apa khabar semua? dah lama tak update blog. itu je lah ayat saya setiap kali pos entri kan. hehehe. saya start cuti pada 3 Dis tu. itu pon sebab saya antara kos yang habis exam awal. abis exam awal, balik awal lah. pejam celik pejam celik dah 3 sem dah saya nie. tinggal 3 sem lagi, lebih kurang sethn lebih lah. excited lah pulak nak habiskan diploma nie. hehehe. harap result sem nie bagus lah. kalau boleh nak kekalkan pointer tu walaupun rasa macam mustahil je sem nie sebab saya banyak main-main. huhuhu takutnya nak tunggu result. 2 minggu lebih sudah cuti sem saya. seperti cuti sem sebelum nie, saya tak akan mereput diri di rumah. bekerja lah kan apa lagi. kalau ikutkan saya plan, cuti sem nie saya tak nak kerja lah sebab nak tolong ibu kemas rumah memandangkan kami akan berpindah awal tahun nanti. 

allah lebih mengetahui mana yang terbaik untuk saya. ditakdirkan kakak supervisor saya tu call saya untuk tawarkan saya bekerja. saya dah maklumkan pada dia hal yang sebenar tapi dia kata tak apa. dia ambil je saya and siap bagi special offer lagi. hehehe tak ade lah special mana kot. iaitu cuti lebih sehari dalam seminggu tu. kalau ikutkan seminggu sekali je cuti. so saya nie kan 'special' sikit, dapat lah cuti lebih macam 2/3 hari ke tapi cuti time hari bekerja and bukan off day dorang. saya dah bincang dengan ibu and ibu kata ok dengan syarat 3/4 hari sebelum pindah tu saya dah berhentilah. ibu kata orang mintak tolong kan, siap bagi 'special offer' lagi. tak apelah saya setuju je lah. boleh tambah duit poket kan.

saya start bekerja 2 minggu lepas and saya tak tahu lah bila last day saya akan bekerja.  maybe 29 nie kot. hmmm tak tahu macam mana lagi. belum bincang dengan kak shida. hehehe bila dah bekerja nie saya teringat dulu time kerja bulan puasa tu saya pernah cakap yang time tu last lah saya kerja. tak nak kerja dah. serik, penat kononnya lah. maklumlah kerja time bulan puasa nie penatnya lain macam sikit. hahaha. poyo je ayat tu. lastly kerja juga kali nie. hehehe ini dinamakan rezeki alhamdulillah. 

barang-barang dah kemas sikit-sikit tapi bila tengok balik tak ada lah kemas mana on. sebenarnya lebih kepada tak tahu nak kemas apa. hahaha. rumah saya tak banyak barang. perabot pon berapa kerat je yg nak dibawa baliknya. majoriti kuarters punya perabot. jadi begitulah kisahnya. rumah pon tak rupa macam orang nak pindah. dah nak dekat pindah baru kemas betul-betul kot. kucing pon ibu dah hantar ke kampung dah. yang tinggal 2 ekor je, si penakut and si bekeng tu. huhuhu tak seronok. 

lagi apa ye saya nak cakap? hehehe tak tahu nak cakap apa dah. sedihlah juga nak pindah rumah, tinggalkan negeri selangor yang tercinta, bandar shah alam nie. dah 19 tahun bermastautin disini. memang kami adik-beradik membesar kat sini. hanya lahir kat johor je tapi membesar kat shah alam. ibu and ayah mendirikan mahligai terindah pon kat sini *ceh ayat!!* gonna back tu negeri asal. JOHOR DARUL TAKZIM, tunggu kami datang. hahaha

setakat ini sahaja entri saya kali ini. hanya sekadar nak membebel sahaja. kadang tu teringin juga nak pos entri yang boleh memberi manfaat pada orang tapi tak tahu apa benda. malu pulak pada diri ni and korang sebab hanya cakap kosong je dalam setiap entri saya. harap maaf. huhuhuhu 

19/12/15

p/s : lappy kena format. hilang semua benda penting. sedih T-T 

Comments

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018