Final Exam is Coming


Assalamualaikum,

Disaat sahabat seperjuangan lain sedang berjimba dengan cuti sem, saya disini sedang berjuang untuk menghabiskan pengajian saya semester 3 nie. ececeh macam lah kau sorang je. hehehe. apabila saya update blog, bermakna saya di rumah. balik untuk ape? entah lah sebab dah lama tak balik? ke balik sebab cuti deepavali? or sebab homesick? semua itu salah. sebabnya adalah saya nak amek restu untuk exam nanti. hahaha :p okay tipu je. saya sendiri masih samar-samar lagi bila tarikh final exam. yang pasti bulan nie (#kelakarama). tak silap 20 lebih macam tu lah. waktu orang lain dah nak sambung balik belajar. hehehe. biasa lah saya kan special (muntah hijau kejap) 

Hari nie dah masuk sebulan seminggu 2 hari dan berapa jam, minit, saat entah lah pemergian ayah. sekejap masa berlalu. rasanya macam baru semalam jumpa ayah kat hospital. okay tak mahu lah sedih-sedih kat sini. haish anis nie suka sangat buat suasana syahdu kat sini. in shaa allah menurut ibu saya, kami akan berpindah awal januari 2016. cepatnya?! hahaha dah tak ada benda yang nak ditunggu lagi. memang ikut plan nak pindah johor hujung tahun nie. memang akan menjadi kenyataan just bezanya tanpa ayah lah. ibu suri rumah. rumah yang kita orang duduk tu kuarters and memang kalau si suami/bapa pencen ke meninggal dunia ke kena pindah. then tak ada alasan untuk kita orang tangguh perpindahan itu sebab 3 adik-adik saya tak ada exam besar tahun depan, semuanya tahun nie. jadi, nak tak nak memang kena pindah.

kita orang duduk rumah atok nenek lah kat muar sana. atok ade 2 rumah (berdepanlah). rumah kayu and rumah batu. maybe kita orang dok kat rumah kayu tu kot. hmm tak kesah lah mana-mana. dok kat rumah sendiri pon boleh. ayah ada beli rumah kat sana. dah lama dah beli tapi kita orang tak pernah duduk lagi. just sewakan je. mesti jiran-jiran tertanya siapa lah owner rumah tu. hahaha. dari kawasan tu semak samun, sekarang dah jadi kawasan perumahan dah. 

ramai yang tanya ibu nak kerja apa nanti and so on kan. hmmm jawapan ibu senang,nak jaga atok nenek. hahaha memang ikot sebab pindah tu nak jaga atok nenek. kalau ibu kerja macam tak ada function je kan. saya tahu ibu malas nak pikir pasal kerja tu bukan lah sebab tak fikir masa depan ke apa tapi iu berpegang pada prinsip "rezeki allah itu ada dimana-mana", kita kena yakin and positif. hahaha saya tahu mesti ada yang kata "memang lah rezeki allah itu ada dimana-mana tapi kita kena usaha jugak". mesti ade punya lah. ke saya je syok sendiri meneka? peduli lah. buat masa sekarang nie ibu fokus pada kemasukan sekolah untuk 2 orang adik saya and adik bawah saya yang baru habis stam tahun nie. apa-apa pun semoga Allah permudahkan segala urusan kami. 


sebelum saya akhiri entri saya kali nie, meh lah baca buku dari budak tomato ini. best buku ni. saya dalam proses membaca. actually saya tak tahu penulis buku nie budak tomato. yang buat saya tertarik adalah cover buku nie. smart kot. hahaha. tak murah tak mahal kot,  RM25 kalau semenanjung dan kalau sabah sarawak RM28.  pada saya, tak rugi beli sebab banyak manfaat and pengajaran yang kita boleh amek. saya kenaL beliau pon dari blog ke twitter, tak ingat pulak. boleh jenguk kat blog beliau 

/
\
v


baiklah setakat ini sahaja entri saya. maaf andai saya telah buat korang terasa atau rasa annoying pada saya ke kan, harap dimaafkan. wish me good luck, okay :3

7/11/2015

There are times in life where you need to stand up by yourself - Budak Tomato

Comments

Post a Comment

Assalamualaikum.
Terima kasih kerana sudi membaca entri ini.
Sila tinggalkan pesanan atau teguran disini.

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018