Mereput

assalamualaikum,

setelah sekian lama saya asyik tangguh-tangguhkan nak update blog. akhirnya, hari ini saya memaksa juga diri ini untuk update. hahaha. actually tak ada benda penting pun tapi bila dah berniat nak update, kenalah tunaikan. bukannya tak online pun. hampir setiap hari saya online and buka blog lagi tapi dok baca entri orang lain. tangan ni berat betul nak tekan button 'create post' tu.

jadi, aktiviti saya untuk cuti sem kali ini adalah mereput di rumah sambil menternak lemak. haih dah banyak dah terkumpul di badan nie. belum pergi timbang lagi nie. tak sanggup aih. huhuhu :3 kumpul lemak sanggup pulak. okay, pada awalnya memang saya nak kerja tapi tak dapat. tempat yang saya kerja dulu tu saya dah mintak tapi tak dapat. boleh je saya kerja tapi tak berbaloi lah sebab sebulan je saya kerja. sekarang nie major orang nak carik pekerja untuk bulan puasa. itu agak payah tu. 

okay, tak apa lah saya boleh terima *padahal dalam hati ni sedih gila bagai ditusuk-tusuk. hohoho okay itu lebih* saya try pulak kedai kawan saya kerja. rasanya tak dapatlah sebab saya tunggu sampai sekarang bosnya tak call saya balik tak bagitahu jawapannya. hmmm lagipun saya dah boleh agak dah sebab dia kalau boleh nak kerja tu biar cukup sebulan sebab nak bayar gaji cukup sebulan tapi saya minta tak cukup pon sebulan. tak apa lah saya tak kesah sebab sebenarnya saya tak mengharap pun. hahaha serius saya cakap. time tu kecewa sikit sebab tak dapat kerja kat kedai lama. hahaha macam ape je lah saya nie. macam tak pernah rasa pulak. 

so sampai sekarang saya menganggur, tak buat apa-apa. hanya makan tidur makan tidur je. tapi tak ada lah sampai gitu sekali. ada okay aktiviti saya kat rumah. menghabiskan novel yang dah berkurun beli tapi tak baca-baca, layan drama korea (tengah berusaha menghabiskan cerita Tree to Heaven), online and blah blah blah. ops sebelum terlupa kacau kucing. yeah itu memang aktiviti wajib setiap hari. macam-macam 'lukisan' terlakar pada tangan saya nie. hahaha hadiah dari kucing saya :) 


larh ni saya baru dapat maklumat mengatakan naik sem nanti untuk sem 2 dan ke atas adalah pada 27 julai bukan 6 jun seperti yang sedia maklum. 2 bulan cuti beb! pergh memang saya ada dengar khabar yang akan cuti sem selama 2 bulan tapi untuk sem depan. sekali dapat maklumat sem nie. kiranya sem depan cuti sebulan iaitu pada bulan 12. hmmm kena ubah balik plan ni. nak kena carik kerja juga sebab nak beli phone baru. ececehhhh. okay itu lain punya cerita. kena bincang balik dengan parents saya macam mana. dorang bagi ke saya kerja sampai bulan puasa.

apa-apa pun moga Allah permudahkan segala urusan. hehehe lagi nak cerita apa ya?! itu je lah kot. baik lah sampai setakat ini sahaja entri saya kali ini. thanks sudi baca walaupun saya rasa tak ada orang yang baca. 

13/5/15


p/s : 'terminat' EXO lah pulak sejak tengok MV 'Call Me Baby'. hehehe sehun saya punya :p

Comments

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018