Jamuan Ustaz Asree

Assalamualaikum,

sedang orang lain diulit mimpi, saya berjaga untuk update blog. hahaha actually tadi selepas maghrib saya tertidur. kononnya nak tidur sekejap sementara menunggu azan isyak. sekali terlajak sampai pukul 10:30. so, sekarang tengah segar bugar mata ni. family saya semua dah tidur. ye lah esok sekolah and hari bekerja kan. saya pun bekerja juga, ternak lemak di badan ni hah. hahaha :) okay hambar anis.  saya rasa ada lagi yang belum tidur nie. sama-sama lah kita menjadi burung hantu malam ni. hiksss :p

jamuan nie dianjurkan oleh ustaz saya, pensyarah subjek Bahasa Arab kita orang. saje dia nak buat makan-makan sikit dengan kita orang, share rezeki bersama katanya. kita orang bab-bab makanan nie on sahaja lagi-lagi free kan. hahaha. lagipun dah 2 sem ustaz ajar kita orang. so, anggap jamuan ni sebagai tanda perpisahan lah kot sebab sem akan datang dah tak jumpa ustaz juga. buat pengetahuan korang, dekat KUIM ni semua pelajar wajib ambil bahasa arab kecuali kos yang memang menggunakan bahasa arab dalam subjek dia orang macam kos usuluddin and syariah islamiah. kalau kos saya, memang kena ambil lah subjek nie. sampai sem 2 je.  jangan risau lah bahasa arab dekat sini yang basic punya. sebelum nak ambil subjek nie ada ujian. saya ingat lagi time lepas habis orientasi tu, semua kena pergi ambil ujian. kemain risau lah takut bahasa arab yang kena buat karangan apa lah. senior pulak pergi takut-takutkan kita orang. sekali bila jawab punya lah senang. macam subjek jawi pulak time sekolah agama dulu. tulis huruf-hurf jawi, sambungkan ayat. hahaha. dia orang nak tengok sama ada kita boleh baca and kenal ke tak jawi nie. bagi mereka yang tak lepas, akan ambil bahasa arab intensif. yang lepas tu ambil bahasa arab 1 terus.

ada faham?! tak faham sila tanya okay. hahaha macam ada je orang yang baca blog aku nie. so kita terus pada tujuan asal saya pos entri nie. hahaha saje buat warm up kejap kat atas tu sebagai pengenalan. hahaha. 

jamuan nie diadakan pada 2 April kalau tak silap saya lah. yang penting minggu sebelum kita orang final exam. itu yang pasti :D


ini lah ustaz kita orang, Ustaz Nor Asree bin Mohd Noh. kecik-kecik je orangnya. kalau dia pakai beg sandang dia tu dah macam student dah. hehehe ampun ustaz terkutuk pulak. bujang lagi tapi bakal mendirikan rumah tangga tak lama lagi. bila itu, tak tahu lah. haih ustaz diam-diam ubi berisi. hahaha


ini budak kelas A. kita orang ada dua kelas memandangkan kos kita orang untuk sem saya nie ada 50 lebih. kelas A ada 30 lebih tapi yang datang nie berapa je lah.


hah yang ni budak kelas saya. kita orang DKS 2B. hehehe. secoet je kelas saya. ada 17 orang je. jangan tanya kenapa sikit tak macam kelas A tu. hahaha. saya yang hujung, serba coklat uollsssss :) hahaha 


selfie sikit. saya and ana kat belakang. kaksyuk di depan. bosan menunggu bila nak start makan nie, perut dah berkeroncong dah.


sayang ustaz tangat-tangat :)


last but not least, semoga Allah balas segala jasa ustaz selama 2 sem ustaz mengajar kita orang. minta maaf jikalau ada buat ustaz tersinggung or terasa dengan kita orang. thanks kerana sabar melayan perangai kita orang yang agak nakal nie. hehehe. semoga Allah permudahkan segala urusan ustaz lagi-lagi urusan perkahwinan ustaz tu. jangan lupa jemput kita orang tapi kalau jauh sangat, hanya dapat mendoakan je lah. hahaha.

baiklah setakat ini sahaja entri saya kali ini. haih tak sabar nak share cerita seterusnya, hahaha aku pulak yang terlebih excited padahal mana ada orang baca pun. argh kesah pulak aku!! *actually kesah sebenarnya* selamat malam. have a sweet dream. 

p/s : maaf lah gambar tak banyak and tak berapa lawa. kamera terlalu banyak sampai tak tahu mana satu nak pandang. dah macam retisss lah pulak hahaha. credit pictures to Muz and Kaksyuk.

27/4/15

Comments

  1. Assalamualaikum, ustaz baru terjumpa artikel ini. Terharu! Semoga kamu semua berjaya dunia akhirat. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. Mcm mana ustaz boleh jumpa nie? segan pulak kita. Hehehe

      Delete

Post a Comment

Assalamualaikum.
Terima kasih kerana sudi membaca entri ini.
Sila tinggalkan pesanan atau teguran disini.

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018