jadi babysitter

assalamualaikum, semua :D

korang semua apa khabar ?! sihat tak ?! dah lama saya tak update blog lah. actually semalam saya nak update tapi tak sempat sebab ... saya kene jadi babysitter >_< pelikkan ?! saya tak pernah-pernah jaga budak tetiba jer kena jaga .... hahaha ... actually, anak jiran depan rumah saya. kebetulan semalam, babysitter dia ade hal. tak dapat jaga anak dia terutam yg baby tu. dia mintak mak saya tolong jagakan. so, jagalah. sehari jer pon. orang mintak tolong, kita kene tolong.

memang susah jadi babysitter nie. nak-nak yg masih baby lagi nie. asyik menangis jer. kene dukung lah sebab buaian tak ada. memang susah .... dia asyik menangis lah ... kene bagi susu lah, nestem lah ... aduh, seriius susah. lagi-lagi nak tidurkan dia. kene dukung dia, tepuk-tepuk belakang badan dia. bawa-bawa sana sini. bila dia terlelap baru letakkan dia kat tilam. yg paling kroniknya, dia nie jenis yg tidur kalau orang kacau sikit terjaga. susah betul ... 3 kali dia terjaga. semuanya gara-gara adik bongsu saya tu. tak reti duduk diam. ade jer yg dia nak sentuh baby tu. dah lah tu yg kene pujuknya saya dengan mak saya.

nasib baik lah petang tu mak saya mintak pinjamkan buaian kat jiran saya lagi satu tu. kebetulan, anak dia tak guna masa tu. pinjamkan lah sekejap. nyenyak dia tidur. siap berdengkur lagi. hehehe
memang letih jaga budak... bukan senag tau. macam mana lah bila saya dah dapat anak nanti ?? pasti susah. eh ??!! ape yg saya merepek nie ?! :) hehehe ... dah menjauhlah pulak 



sebelum tu saya mengundur diri nie. saya nak promosi satu lama web nie. korang pergilah kat laman web nie. saya suka gambar-gambar dia. cantik-cantik semuanya. bagi korang yg nak letak clock kat blog, korang boleh amik kat web nie juga. selamat mencuba :)

Comments

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018