nikmatnya puasa

 
HELLO HELLO HELLO
hah !!! saya dah kembali !!! rasa mcm dah lama tak update blog
betul ke ?! entah lah
saya jeles tau tengok blog2 yg saya follow byk update blog diorang
sungguh jeles >_<
saya tak update buat sekian lamanya sebab saya tak ada idealah nak update
and FINALLY hari nie saya ada cerita nak dikongsikan dgn korang semua
yg nie pon saya memerah otak nak taip ape tau
harap korang semua suka dgn post saya kali nie


 
hah !!! sekrang dah masuk hari KE -6 bulan RAMADHAN
mcm mana pusa korang semua kali nie ?!
harap2 semua nyer okay2 belaka
actually saya rasa bulan ramadhan thn nie lama lah
betul ke ?! saya tak tau lah korang semua rasa mcm mana pulak kan
maybe saya seorg jer kot yg perasan ?! maybe sebab saya dok t'tunggu nak raya ?!
entah lah siapa tau kan ?!

balik pada TAJUK post saya nie
bulan ramadhan antara bulan yg amat bermakna buat saya
ye ke ?! ye kot (tahan gelak)
kenapa saya kata mcm tu ?! sebab ...

time bulan puasa dapat mkn b'sama2 dgn family
kalo bulan2 lain amat susah utk saya mkn sekeluarga sebab kitorang semua busy dgn kerja masing2
jadi time bulan ramadhan nie lah kitorang dpt mkn sama2 satu family
kalo bulan lain, ade lah jgk tapi jarang2 lah (bukan kadang2)
kenapa ?! sebab kitorang nie bukan keluarga yg kaya mana
mkn kat luar pon sekali sekala
kalo nak mkn bersama2 pon time pegi jalan2 satu family
itu pon belum tentu lagi ... seperti yg korang semua tau (korang tau ke ?!)
saya ade adik yg dok kat asrama
so, dia balik rumah 2 minggu sekali jer
itu pon tengok duit dulu lah
jadi time bulan ramadhan nie lah kitorang dpt mkn b'sama2
suka nyer !!!

solat tarawih kat surau
sebut jer bulan ramadhan, terbayang solat TARAWIH
saya suka solat tarawih
seronok tau solat tarawih berjemaah kat masjid atau surau
kalo saya, solat kat surau
kalo bulan biasa, sebulan maybe 2 atau 3 kali jer pegi surau
itu pon kalo ade ceramah lah
biler bulan pusa, dapat pegi solat tarawih, solat sama2 ... and yg paling best sekali
dapat MAKANAN !!! free pulak tu (memang lah free)
tapi kan yg buat saya malas tu kalo kena solat sampai habis
itu yg paling malas lah
tapi nasib baik lah kat surau saya nie solat tarawih 8 rakaat campur witir 3 rakaat
yg nie boleh saya pegi lah kan ... rajin katakan (nak t'muntah)

tak boleh tidur dlm kelas
hehehe .. mcm perli jer ... ye kot
ape2 pon tidur dlm kelas selalu berlaku pada semua org yg masih belajar
saya pon mengantuk dlm kelas jgk
subjek yg selalu saya tidur adalah time .... huhuhu T_T
tak boleh bagi tau lah ... rahsia nie
hahaha ... tapi bila bulan ramadhan, perut lama, so memang tak de mood nak tidur time perut berbunyi2 nie
tapi kan ramadhan thn nie cam tak jer sebab hampir setiap ari saya ngantuk tau
aish (ketuk kepala) tak boleh jadi nie
ade tak ubat ke atau ape2 pn yg boleh hilangkan ngantuk ?!
kalo korang tau, bagi tau saya tau
kalo tak tau, diam ajer lah yer (sengih)

saya rasa itu jer lah kot sebab2 saya suka dgn bulan ramadhan
time bulan ramadhan nie
ade SATU benda yg saya paling tak suka
nak tau ape benda tu ?!
tunggu post saya yg akan datang
hahaha ... jgn marah yer

okay lah saya bagi tau
tapi jangan gelakkan saya tau
janji ?!
okay (tarik nafas dalam2)
saya paling tak suka dgn MERCUN
bila ramadhan dtg, ramai org jual mercun
saya tak suka tau
kenapa ?! sebab habis jer solat tarawih, dalam p'jalanan nak balik rumah
mesti ade bdk baling mercun
tak kesah mercun ape pon
saya memang tak suka
huhuhu T_T rasa am nak menangis tau
korang pulak mcm mana ?!
saya yakin pasti ade antara korang yg tak suka mercun juga mcm saya

tapi nak buat mcm mana kan ?!
main mercun nie memang menyeronokkan tapi jangan sampai lupa diri tau
nanti tak dpt raya gara2 cedera main mercun
ingatlah nasihat saya nie (ayat tak boleh blah)

jadi sekian saja lah cerita saya kali ini
harap korang semua terhibur (betul ke ?!) dgn post saya kali ini
so saya ambil kesempatan ini nak ucapkan
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN
&
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Comments

Most Viewed

Sambung Belajar

Selesai Divaksin

Memories of 2018