03 July 2011

my new pet

annyong haseyo and assalamualaikum, semua
hah, ari ni saya mau cerita psl kucing baru saya nie
saya rasa saya dah bagi tau psl kucing baru saya nie tapi saya tak ceritakan lebih terperinci
mak saya jumpa kucing nie kat longkang surau kawasan rumah saya
dia asyik mengiau2 jer ah
so, mak saya ajak kwn dia gi amik kucing uh
mak saya ingatkan kucing tu besar lah sikit kan sebab suara dia bukan main besar lagi
skali kan, mak saya tarik, tengok2 kucing tu kecik benar
memang kecik sgt2 lah 
kucing baru lahir katakan
mak saya tak sampai hati nak biarkan kucing uh
mak saya kata memang buruk rupa kucing uh
ade cam rupa tikus pon ade cam anak anjing pon ade
tapi bunyi kucing
so, mak saya pon pasrah jer ah amik ah kucing nie

nampak tak kucing nie ?!
sorry lah gelap sikit
maklumlah dia warna hitam
tu yg tak jelas sgt tapi dia memang kecik ah
besar tapak tgn kita (kecik sikit kot)
kucing nie masih kecik lagi tapi dah bukak mata dah cuma masih tak boleh nampak dgn lebih jelas ah
nama belum ade lagi
rasa nyer call dia "qittun" actually, ianya p'kataan bhse arab
kalo tak salah saya "qittun" tu kucing ah dlm bhse arab
tapi tak tau ah betul ke tak
rasa nyer betul kot >_<
kalo salah ckp tau
saya nie tak pakar sgt bhse arab nie ... hehehe

hah, yg nie tempat tudo kucing kecik saya nie
sori ah ... buruk sikit tempat tido nyer
belom cukup duit nak beli tempat tido yg sesuai lagi ... hehehehe
jgn kutuk okay ?!

No comments: