29 April 2011

mesra alam

annyong haseyo, chingu (>_<)
tajuk post aku kali nie adalah ..... "mesra alam"
di sini aku nak menyeru pd korg sume agar sme2 lah kite m'jaga bumi kita ni
krn al-maklum lah suhu sekarang dah meningkat
so, pns maa
ais kat kutub pon dah mula mencair
jd mencegah itu lebih baik dr merawat
so, mari lah kite sme2 kurangkan penggunaan plastik
ini krn plastik susah utk dilupuskan
ianya amik mse yg lama utk reput

hahaha ...
asal aku tetiba "berdakwah" nie ?!
actually, tadi time rehat uh
sume org t'kejot beruk lah
*tak de lah t'kejot mne pon
nak tau kantin sekolah dah tak bungkuskan mknn pki plastik 
tp dia pki kertas
kertas ape ntah nme nyer
tp colour coklat lah
perh, sebelum nie, air minuman
sebelum nie beli air (teh,milo,etc) guna plastik
lps tu tukar plak pakai gelas plastik
then, sekrg mknn plak
elok ah tu
bagos jgk owner kantin aku nie

jadi marilah kite menyokong "kempen" ini
hehehe .. kurangkan penggunaan
plastik
demi bumi yg kite sygi ini
sme 2 lah kite b'gnding bahu 
hahaha...

No comments: